Portret Krzysztofa Kieślowskiego w goglach narciarskich w czasie ferii zimowych


Sygnatura: AKK-MF-AP-M-15-00007


Daty skrajne:

Data:

Kategoria:

Nazwa serii: Fotografie rodzinne

Rodzaj dokumentacji: F — dokumentacja fotograficzna

Autor zdjęcia:


Opis: Chwila przerwy między kolejnymi zjazdami z góry… Kieślowski wypija łyk herbaty ze szklanki. To naczynie pojawia się w wielu filmach tego twórcy pełniąc często symboliczną rolę. W „Bez końca” żona przyrządza machinalnie dwie kawy w szklankach – dla siebie i dla swego męża. Dopiero po chwili orientuje się, co zrobiła i wylewa jedną do zlewu – jej mąż został przecież właśnie pochowany na cmentarzu. W „Dekalogu, dwa” pszczoła gramoląca się po włożonej w szklankę z kompotem łyżeczce jest metaforą wydobywania się z choroby głównego bohatera. Miał umrzeć, ale zdrowieje, spoglądając na szklankę przy swym szpitalnym łóżku.