Antoyone Bayet

Od 2007 roku Antoine Bayet pracował jako dziennikarz i redaktor naczelny dla różnych mediów, takich jak France Info i Europe 1. Obecnie jest szefem działu mediów cyfrowych we francuskim Narodowym Instytucie Audiowizualnym (INA) i nadal pracuje jako dziennikarz i trener w prestiżowych szkołach.

Jako szef mediów cyfrowych w INA, kieruje zespołem ponad 40 producentów treści cyfrowych, którzy tworzą, edytują i publikują treści z archiwów, a także emitują je na różnych nośnikach, od mediów społecznościowych po własne platformy czy SVOD.

W latach 2017-2019 był szefem redakcji cyfrowej magazynów infotainment w Mondadori France, prowadząc dwie strony internetowe zorientowane na odbiorców, oraz kierował ewolucją newsroomu w kierunku digital first dla ponad 100 dziennikarzy.

Antoine Bayet ukończył Ecole Supérieure de Journalisme (Wyższą Szkołę Dziennikarstwa) w Lille, we Francji, w 2008 roku.

Opis wystąpienia

18 marca 2020 roku, INA uruchomiła swoją nową platformę streamingową o nazwie Madelen, edukacyjny „Netflix”, z opcją rekomendacji przez żywe osoby. Platforma jest dostępna dla wszystkich miłośników archiwów telewizyjnych, oraz studentów i najmłodszych.

Platforma ta, dostępna w sklepach z aplikacjami oraz na dedykowanej stronie internetowej, oferuje ponad 13 000 programów wideo i audio, wybranych z liczącego miliony godzin archiwum katalogu INA. Madelen działa jako platforma streamingowa, z tematami takimi jak seriale, fikcja, filmy dokumentalne, koncerty i spektakle, debaty i „cartes blanches”. Na mainstreamowych platformach ludzie szybko znajdują się w pułapce algorytmów. To prawda, że jeśli oglądasz seriale w danym stylu, to tylko taki będzie dla Ciebie. Na Madelen, wręcz przeciwnie, za każdą treścią stoi bibliotekarz, archiwista lub dziennikarz, który redaguje treść. 

Madelen został zaprojektowany zgodnie z kilkoma założeniami;

  • Zwiększona redakcja wokół zacieśnionej oferty: logika mająca na celu przedkładanie trafności nad obfitość, wokół programów wybranych ze względu na ich oglądalność lub zainteresowanie redakcji.
  • Treść wzbogacona o bonusy i deszyfracje, artykuły odsłaniające kulisy programu…
  • Cartes blanches dopasowane do osobowości: przekazują ulubione programy i treści archiwalne.

Uruchomiony na początku francuskiego okresu lockdown, Madelen był najpierw dostępny za darmo przez trzy miesiące, aby towarzyszyć francuskim obywatelom w tym trudnym okresie.  Nielimitowany serwis streamingowy INA zwerbował 60 tys. abonentów w pierwszych tygodniach od uruchomienia.

Serwis ma na celu przedkładanie trafności nad obfitość, wokół programów wybranych ze względu na ich oglądalność lub zainteresowania redakcyjne.

Po stronie użytkownika mamy teraz ofertę, która dostosowuje się do wszystkich rozmiarów ekranów (tablety, pc i TV, z funkcją CAST) oraz dedykowaną aplikację (iOS i Android) oferującą możliwość pobierania programów do oglądania w trybie offline. Nawigacja i ergonomia idą z duchem czasu, spełniając standardy streamingu w 2020 roku.